SEO bureau: dit is waarom je SEO zou moeten inzetten

SEO, of te wel zoekmachine marketing, is niet meer weg te denken als het gaat om digital marketing. Je site hoger in Google krijgen zonder advertenties is natuurlijk wat je graag wil bereiken met je website en daar kan SEO je heel goed bij helpen. 

Maar waarom zou je dan met SEO beginnen en hoe kan een SEO bureau hierbij helpen? Lees alles hierover in dit blog.

Wat is een SEO bureau precies? 

Een SEO bureau is zoals de naam al verklapt, een bureau dat zich gespecialiseerd heeft in SEO (Search Engine Optimization). Dit houdt kortgezegd in dat een SEO bureau de online vindbaarheid van je website in online zoekmachines wil verbeteren. 

Stel, je hebt zelf geen of weinig kennis van SEO-zaken, maar je wilt wél dat je website hoger komt te staan in Google. Logisch, want hoger in Google betekent vaak veel meer bezoekers op je website. Een SEO bureau kan je hierin goed ondersteunen om dit doel te bereiken. 


Wat doet een SEO bureau precies?

Maar wat doe een SEO bureau precies voor je wanneer je een SEO bureau inschakelt? Ten eerste is het natuurlijk van belang om te kijken naar het technische gedeelte van de website. De fundering van je website moet natuurlijk wel in orde zijn en hand in hand gaan met de richtlijnen van Google!. Denk bijvoorbeeld aan of bepaalde pagina’s wel of juist niet gevonden moeten worden. 

Van een SEO bureau kan je verwachten dat zij een zoekwoorden analyse uitvoeren om de meest relevante zoekwoorden voor jouw website te achterhalen. Deze zoekwoorden zijn erg belangrijk, omdat mensen natuurlijk zoeken op bepaalde zoekwoorden. Wanneer je weet welke zoekwoorden dit zijn én toepast in jouw teksten/website, dan bestaat de kans groter dat je website wordt gevonden.  

Een deel van SEO kun je makkelijk leren. Wil je bijvoorbeeld zelf SEO teksten schrijven of SEO tekstschrijver worden? Bekijk dan eens deze  gratis SEO Schrijven cursus!

SEO techniek

Daarnaast kijkt een SEO bureau naar het technische gedeelte van de website. Welke site structuren kunnen bijvoorbeeld beter? Door middel van een technisch SEO onderzoek kan dit gedeelte van je website een stuk verbeteren en dat zal je SEO goed doen.

Naast het technische gedeelte van de website is een goede content strategie ook belangrijk voor betere SEO resultaten. Je kunt hierbij denken aan content briefing. Bij content briefing worden teksten geschreven op basis van zoekwoorden die het beste scoren én goed aansluiten bij jouw website. Dit is ideaal, want zo worden de teksten meteen SEO-proof op de website gezet ( SEO copywriting).

Een SEO bureau doet daarnaast aan afbeeldingen optimaliseren, link-building, het optimaliseren van de URL’s en denkt constant na tijdens het gehele proces. Eigenlijk best veel, dus! En dat allemaal om websites hoger te laten ranken in de online zoekmachines. 

Waarom zou je SEO moeten inzetten voor je organisatie? 

De vraag waarom SEO inzetten komt regelmatig voor. Waarom SEO en waarom moet hier iemand voor ingezet worden? Door gebruik te maken van een goede SEO strategie, kan je er voor zorgen dat je website een hogere positie krijgt in Google of andere zoekmachines. 

Dit is natuurlijk wat je uiteindelijk wil bereiken, want zo groeit het organische verkeer van je website. Dat je organische verkeer hoger wordt is natuurlijk mooi meegenomen. Maar wanneer je een goede SEO bureau inzet, tref je ook bezoekers die daadwerkelijk potentiële klanten van je zijn. Deze potentiële klanten zijn echt op zoek naar jouw dienst of product en dat kan behoorlijk in je voordeel werken.

Door het inzetten van een SEO bureau kan je dus alles uit handen nemen en laat je de specialisten het werk doen. Zo weet je in ieder geval dat het goed komt met je SEO ;-).  

SEO gebruiken? Dit zijn de voordelen

Maar wat zijn precies de voordelen van het SEO gebruiken? Zoals net al beschreven werd, creëert SEO meer bekendheid voor je website. Door de goede inzet van SEO kan je behoorlijk stijgen in de resultaten van Google en/of andere zoekmachines. Hoe hoger je bij deze zoekresultaten komt te staan, hoe beter dat is voor je bezoekersaantallen. 

En bij goede SEO waar goede zoekwoorden worden ingezet, krijg je ook nog eens te maken met goede potentiële klanten als bezoekers. Dubbel win, dus! Zo krijg jij je diensten en/of producten ook nog eens goed verkocht.

Op de lange termijn is het inzetten van SEO een perfecte manier om organische resultaten te behalen. Wanneer je er enkel voor kiest om advertenties in te zetten om zo (tijdelijk) hoger in de Google resultaten te komen, kan dit op korte termijn zeker werken. Maar advertenties zijn duur en werken maar tijdelijk. Het is daarom beter om te investeren in je organische zoekresultaten, namelijk Search Engine Optimization (SEO).

Door het gebruik van SEO blijf je je concurrenten ook nog eens voor, krijg je meer online leads en scoor je hoger in Google. Klinkt als een paar goede redenen om te gaan investeren in een goed SEO bureau die hier voor kan zorgen.


Lees ook eens:   Google Image Search reverse: wat is het en hoe werkt het

SEO uitbesteden? Kies voor een SEO bedrijf (en niet voor een online marketing bureau) 

Ben je van plan om je SEO uit te besteden? Een erg goed idee! Het is verstandig en erg handig om dit aan de SEO experts over te laten bij een SEO bedrijf. Een SEO bedrijf kan je laten stijgen in de zoekresultaten van Google en weten wat ze doen. Het is daarom ook verstandiger om een SEO bureau in te schakelen dan een online marketing bureau. 

Waarom? Omdat een SEO bureau helemaal gefocust is op SEO en daar ook de juiste mensen voor hebben. Met een SEO bureau weet je dat je met experts aan het werk gaat! Stel, er is iets aan de hand met je website wat betreft SEO. Denk bijvoorbeeld aan technische wijzigen die de SEO van je website beïnvloeden, kan je meteen terugvallen op het SEO bedrijf.

Beste SEO bureau uitgelicht

Wat heeft het beste SEO bureau in zich? Een goed SEO bureau zorgt ervoor dat er resultaten worden behaald op SEO gebied en dat je ziet dat SEO werkt op lange termijn. Jij wilt natuurlijk je website hoger in de Google resultaten en daar kan een SEO bureau je als geen ander bij helpen.

Naast dat je website hogerop in Google komt te staan, moet een goed SEO bureau ook in staat zijn om in contact te blijven met de klant. Er moet al vanaf het begin goed worden gekeken naar de doelen en wensen van de klant, zodat de doelstellingen op een lijn liggen tussen het SEO bureau en de klant.  Zo maakt een SEO bureau regelmatig rapporten met de resultaten van de SEO activiteiten van een bepaalde tijd.

Waarom SEO belangrijk is (conclusie)

Dus, waarom is SEO nu zo belangrijk voor je website? Als SEO goed wordt ingezet, kan dit behoorlijk veel voordelen opleveren. De belangrijkste reden waarom SEO belangrijk is, is dat het ervoor zorgt dat je website hoger in Google komt te staan. 

Op langer termijn zal dit je organische zoekresultaten flink verbeteren. Dit betekent dat er meer potentiële klanten op je website komen én dus dat je meer kan verkopen via je website. 

SEO Specialist Sliedrecht staat voor je klaar

Overtuigd om ook te investeren in een SEO Specialist? Slim! Wij van SEO Specialist Sliedrecht kunnen je als geen ander hierbij helpen. Als SEO bureau in omgeving Rotterdam kunnen wij ervoor zorgen dat je hoger op Google gaat scoren. Lees meer over SEO uitbesteden of neem contact met ons op.